CALL FOR PAPERS: The 3rd IIFs-UNAM Philosophy Graduate Conference

Español    English

CALL FOR PAPERS

The students of the Institute of Philosophical Research of the National Autonomous University of Mexico (IIFs-UNAM) invite graduate students to submit to:

The 3rd IIFs-UNAM Philosophy Graduate Conference

To be held on February 7th-8th 2017, Mexico City

KEYNOTE SPEAKER:

Susanna Schellenberg
Rutgers University

We invite high-quality papers from graduate students on the following or related areas of analytic philosophy:

• Philosophy of Mind
  • Aesthetics
  • Epistemology
  • Metaphysics
  • Ethics
  • Philosophy of Language
  • Philosophy of Science
  • Philosophy of Logic
  • History of Philosophy
  • Political Philosophy
  • Metaethics
  • Philosophy of Law

Submission information:

Deadline for submission of papers: September 1st, 2016.

Accepted papers will be announced five weeks after the deadline.

Papers of approximately 5000 words (excluding abstract and references) should be in English and prepared for blind review. The author’s name, affiliation, the title of the submitted paper, and e-mail address must be included in a separate document. Files should be submitted in PDF and should be sent to unam.gconf@filosoficas.unam.mx

All papers will be reviewed by members of The Institute of Philosophical Research of the National Autonomous University of Mexico (IIFs-UNAM). Accepted papers should be suitable for a 1-hour presentation. It should be clear from your abstract which authors and debates your paper will address.

UNAM could cover accommodation expenses for accepted speakers.

Organising Committee:
Laura Campos, Efraín Gayosso, Ismael Martínez, Erika Torres, Álvaro Sáenz, Melisa Vivanco.

Español    English

CONVOCATORIA

Los estudiantes asociados del Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México convocan a todos los estudiantes de posgrado interesados al:

3er Congreso de Posgrado del Instituto de Investigaciones Filosóficas (UNAM)

7 y 8 de febrero de 2017, Ciudad de México

CONFERENCIA MAGISTRAL:

Susanna Schellenberg
Rutgers University

Se considerarán únicamente trabajos de alta calidad en las siguientes áreas de la filosofía analítica:

• Filosofía de la mente
  • Estética
  • Epistemología
  • Metafísica
  • Ética
  • Filosofía del lenguaje
  • Filosofía de la ciencia
  • Filosofía de la lógica
  • Historia de la filosofía
  • Filosofía política
  • Metaética
  • Filosofía del derecho

Guía para el envío de trabajos:

Fecha límite de envío de trabajos: 1ro de septiembre de 2016

Los trabajos aceptados serán anunciados cinco semanas después de la fecha límite.

Los trabajos deben estar escritos en inglés, preparados para arbitraje ciego y tener un aproximado de 5000 palabras (excluyendo resumen y referencias). El nombre del autor, su afiliación institucional, el título del trabajo y el correo electrónico deben estar en un documento aparte. Los archivos deben ser enviados en formato PDF al correo unam.gconf@filosoficas.unam.mx

Todos los trabajos serán revisados por miembros del Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México (IIFs-UNAM). Los trabajos aceptados deben ser apropiados para una presentación de 1 hora. Debe quedar claro en el resumen qué autores y debates serán discutidos en el trabajo.

La UNAM podría cubrir costos de alojamiento de los conferencistas.

Comité organizador:

Actualizado Jul 26 de 2016