CFP: Special Issue of Crítica on Food, Art and Philosophy

 

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FP: Special Issue of Crítica on Food, Art and Philosophy
Edited by Paloma Atencia-Linares (UNAM) and Aaron Meskin (Leeds)

Topics: aesthetics, cognitive science, philosophy of food, philosophy of mind, philosophy of perception

The philosophy of food is an emerging and distinctive area of philosophical enquiry, and much of the work in this area has been informed by philosophical aesthetics.  In recent years, philosophers have found it especially productive to explore connections between aesthetics and the sciences and philosophy of the mind. This special issue ofCrítica aims to bring together these two developments to explore what can be learned about food by approaching it from philosophical perspectives that are richly informed by our best aesthetic theories and our best theories of the mind.
Submissions on anything related to the general topic are welcome, but papers addressing any of the following topics are especially welcome:

  *   art and food: cognitive connections
  *   cognitive penetration in food and art
  *   creativity in art, cooking, and eating
  *   the role of the imagination in art and eating
  *   art, food and representation
  *   multi-sensory experiences of food and art

Although authors may feel free to address ethical issues, we are unlikely to publish a paper which focuses solely on ethical issues relating to food.
Crítica is an international open-access journal of philosophy edited by the Institute of Philosophical Research (National Autonomous University of Mexico). This special issue will include essays by Professor Mohan Matthen (Toronto), Professor Ophelia Deroy (LMU) and Dr Eileen John (Warwick).

We welcome submissions of papers in English or Spanish. Papers should not exceed 10,000 words and are to be submitted (Word, rtf or LaTex) as an email attachment to foodartandphilosophy@gmail.com by December 20, 2019. Please see below for full submission guidelines.

For further information about Crítica please visit http://critica.filosoficas.unam.mx/
For further information about the special issue contact Paloma Atencia-Linares and Aaron Meskin at this email address: foodartandphilosophy@gmail.com

Submission guidelines
Manuscripts must be sent electronically either in Word, rtf or LaTex format to foodartandphilosophy@gmail.com

Manuscripts should be double-spaced in a legible typeface (12 points) including notes and bibliography. All the pages should be numbered consecutively, and text heads and subheads clearly distinguished. Submissions must not exceed 10,000 words.


Authors must send two electronic versions of their manuscripts. One should include the author’s name, title of contribution, e-mail address, postal address (including phone number); and a second version should be prepared for anonymous refereeing, where all references to the author including acknowledgements and bibliographical details are omitted. Both versions must include the title, an abstract (100 words maximum) and a list of five keywords not mentioned in the title. Whenever possible the latter should also be sent in Spanish.

 

 


 

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Llamada a la participación: Número especial de Crítica sobre Arte, Comida y Filosofía
Editado por Paloma Atencia-Linares (UNAM) y Aaron Meskin (Leeds)

Temas: estética, ciencias cognitivas, filosofía de la comida, filosofía de la mente, filosofía de la percepción

La filosofía de la comida, la gastronomía  o las prácticas culinarias es un área de investigación filosófica emergente y distintiva. En los últimos años, algunos filósofos han encontrado interesantes conexiones entre la estética, las ciencias y la filosofía de la mente en relación con la investigación de la comida y las prácticas culinarias.  Este número especial de Crítica tiene como objetivo acercar estas aproximaciones teóricas para explorar temas relacionados con la comida e investigar qué podemos aprender sobre la apreciación de la comida utilizando perspectivas filosóficas que estén informadas por nuestras mejores teorías estéticas y nuestras mejores teorías de la mente.
Serán bienvenidos artículos relacionados con el tema el general. Pero, tendrán preferencia aquellos artículos que versen sobre alguno de los siguientes temas:

  *   Arte y comida: conexiones cognitivas
  *   Penetración o influencia cognitiva en la apreciación de la comida y el arte
  *   Creatividad en el arte, la cocina y la ingesta
  *   El papel de la imaginación en el arte y la comida
  *   Arte, comida y representación
  *   Experiencias multisensoriales de la comida y el arte

Los artículos podrán explorar también cuestiones éticas, pero no será prioridad la publicación de artículos que solo versen sobre temas éticos relacionados con la comida.
Crítica es una publicación internacional de acceso abierto editada por el Instituto de Investigaciones Filosóficas (UNAM). Este número especial incluirá contribuciones del Profesor  Mohan Matthen (Toronto), la Profesora Ophelia Deroy (LMU) y la Dra Eileen John (Warwick).

Los artículos pueden ser en inglés o en castellano. Éstos no deben exceder las 10000 palabras y deberán ser enviados (en Word, rtf o LaTex) adjuntos en un correo electrónico a foodartandphilosophy@gmail.com. La fecha límite para el envío es el 20 de diciembre de 2019. Se ruega seguir las normas de envío de artículos descritas más abajo.

Para más información acerca de Crítica, ver http://critica.filosoficas.unam.mx/
Para más información sobre el número especial sobre Arte, Comida y Filosofía, por favor, contacten a Paloma Atencia Linares y Aaron Meskin escribiendo a la siguiente dirección: foodartandphilosophy@gmail.com

Normas de envío de artículos
Los artículos han de enviarse por correo electrónico en formato Word, rtf o LaTex a la siguiente dirección: foodartandphilosophy@gmail.com. El texto se presentará a doble espacio, en un tipo legible (12 puntos), incluyendo notas y bibliografía. Las páginas estarán numeradas y las secciones y subsecciones deberán distinguirse claramente. La extensión de los originales no rebasará las 10 000 palabras.


El autor enviará dos versiones electrónicas de su trabajo: una que contenga su nombre e institución de adscripción, correo electrónico, domicilio completo (incluidos número telefónico); y otra que esté lista para el arbitraje anónimo en la que se habrá de omitir cualquier dato del autor, incluidos agradecimientos y referencias bibliográficas. Ambas versiones incluirán, tanto en inglés como en español, el título de la colaboración, un resumen (100 palabras máximo) y una lista de cinco palabras clave no mencionadas en el título.

 

 

 

 

 

 

Actualizado Sep 12 de 2018
Sep 20 de 2018
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